La 20 mai 2013 în incinta Observatorului Seismologic Dobrogea al Institutului Naţional de Fizică a Pământului (Eforie, Romania) a avut loc întrunirea ordinară a participanților
Întrunirea a făcut parte din grupul de activități caz a proiectului, şi anume - Activitatea 3.1 – Elaborarea unei Curricule de consolidare a Capacităților Regionale cu scopul de a spori capacitatea administrativă de a face față cutremurelor din zona Mării Negre.
La întrunire au participat 20 persoane (11 din Romania, 2 din Bulgaria, 2 din Turcia si 5 din Republica Moldova).
Curricula comună va fi elaborată în conformitate cu rezultatele de evaluare a necesităților, identificate în cursul evaluărilor de țară, efectuate în ansamblu de activități 1 și în baza cerințelor strategice regionale. Conform prevederilor Proiectului ESNET, planurile de învățământ se elaborează de către Institutul Naţional pentru Fizica Pământului (IFNP), şi să discută între parteneri la două întâlniri - una pentru discuțiile inițiale şi unul pentru aprobarea programelor de studii. Astfel, în România, Eforie a fost a fost organizată prima întrunire în scopul elaborării Curriculei în cauză Reuniunea a fost organizată de către
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pamantului -INFA. Alși participantii internaționali –parteneri ai Proiectului ESNET au reprezentat Fundația de Dezvoltare Crucea Albastra, Turcia, Institutul de Geofizică al Academiei de Științe din Bulgaria, Institutul de Geologie și Seismologie al Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Din părţile interesate - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, judeţul Constanţa, Crucea Roşie Romana -
Filiala Constanta, Serviciul Protecţiei Civile şi Situaţii Excepţionale Ministerul Afacerilor Interne, Republica Moldova.
După discursul de deschidere al Dlui Dr. Ştefan Florin Balan, Coordonator general al Proiectului
(INCDFP) Domnia sa a descric starea actuală a proiectului şi sarcinile întrunirii, dupa care Prof.Dr. Kubilay Kaptan - AFAM, expert în probleme de învățământ, a susținut o
sesiune completă cu prezentări interactive legate de "Definirea Curricula"si probleme ce țin de acest subiect, ca:
• Cadrul programului în caz de catastrofe
• instruire în caz de catastrofe, Curriculum exemple
• structurile existente din Turcia, Republica Moldova, România şi Bulgaria, în vederea educație la dezastru,
• structurile existente ale Europei, din punctul de vedere al educației la dezastru,
• competenţe pentru o structură de curriculum (atelier),
• modele pentru un curriculum,
• modele pentru un studiu cuprinzător.
Toate subiectele enumărate au fost discutate între parteneri şi părţi interesate.
În a doua parte a reuniunii fiecărei instituţie – partener
• Cutremurele - catastrofe naturale şi sursă de cunoaştere - de Dr. Dimcho Solakov, Bulgaria,
• Aviz privind Curricula - domnul Vitalie Mutaf –reprezentant al Serviciului Protecţie Civilă şi Situaţii Excepţionale, Moldova,
• Considerații privind Curricula pentru Republica Moldova, - Dr. Hab.Vasile Alkaz, IGS AŞM, R. Moldova,
• Necesităţi pentru studiu pentru România, - Dr. Dragoș Tătaru, INCDFP, România.
La finalul întâlnirii sa discutat despre modul în care sarcinile legate de Curricula pentru realizarea documentului vor fi definitivate între parteneri, precum şi alte subiecte, ce ţin de desfăşurarea cu succes a proiectului în următoarele două luni de muncă.